Til Menu
Apostle & Profeter
af Rick Renner

En fantastisk åbenbaring, som Kristi legeme skal forstå.

Jesus gav Guds guddommelige liv ind i Kirkens kerne, da Han gav Helligåndens gave til disciplene (se Joh 20:22). Efter at Kristus havde gjort dette, var Hovedet og Legemet overnaturligt forbundet, og kirken blev fyldt med Kristi liv – "fylden af Ham, som fylder alt i alle" ( se Ef 1:23). Af denne grund er krken virkelig Kristi levende, åndende legeme på jorden i dag.

Ifølge Johannes 3:34, da Jesus selv vandrede på jorden, gav Faderen Ham Ånden uden mål. Men Paulus udtalte i Kolossenserbrevet 1:18 og 19, at nu, eftersom Kristus "...er hovedet for legemet, menigheden ... behagede det Faderen, at i Ham [og i hele Han's legeme] skulle hele fylde bo." Ordene "i Ham" refererer bestemt til Jesus selv, men emnet Paulus diskuterer i disse vers er kirken, Kristi legeme. Disse vers betyder bemærkelsesværdigt, at da Gud var glad for at give Jesus Ånden uden mål, nu er Faderen glad for, at "hele fylde" kan "bo" inde i kirken, Kristi Legeme - fra top til tå.

Ordet "hele" i sætningen "hele fylde bo" i Kolossenserne 1:19 er en oversættelse af ordet pan , et altomfattende græsk ord. Ordet "fylde" er oversat fra ordet pleroma , det samme græske ord, som vi så i Efeserbrevet 1:23, der skildrer noget, der er fyldt til det maksimale .

Ordet "bo" i Kolossenserne 1:19 er en form for katoikeo, et græsk ord, der skildrer en, der slår sig ned i et hjem og føler sig så hjemme der, at han har valgt at tage permanent ophold . Disse tre ord "hele fylde bor" betyder utvetydigt: Guds Ånd har bosat sig i Kirken (Kristi Legeme).

Han er glad for at bo der permanent.

Han's plan er at fylde det maksimalt med Kristi liv.

Denne forbløffende åbenbaring bekræftes i Kolossenserne 2:9 og 10, hvor Paulus tilføjede: "For i Ham bor hele Guddommens fylden legemligt. Og I er fuldkomne i Ham ..."

Ordene "i Ham" i vers 9 erklærer eftertrykkeligt, at hele guddommens fylde bor legemligt i Jesus, men det følgende vers siger: "Og I er fuldstændige i Ham ...." I det vers talte Paulus i flertal til kirken, så disse ord kunne bedre oversættes: "Og du har fået den samme fylde." Således erklærede Paulus, at da Faderen var glad for at give Ånden til Jesus uden mål, er Faderen nu glad for at give den samme fylde til hele Kristi Legeme, kirken” ( se Kolossenserne 1:19).

Individuelt bærer enhver troende Ånden indeni, men når alle medlemmer af kirken er forenet for at blive et større legeme, er alle disse forskellige dele af Kristus guddommeligt forbundet. Forenet oplever vi en fylde, vi ikke kan kende uden for hinanden. Guds langsigtede plan er, at hvert medlem skal være guddommeligt forbundet med andre og fungere som Kristi virkelige , levende legeme på jorden med Han's hjerte, Han's puls og Han's hænder og fødder for at berøre andre og bære evangeliet hvor det skal hen.

Men for at bringe denne plan ud af det "hemmelighedsfulde rige" til virkelighed, skal noget andet, der er guddommeligt, forekomme. Denne Guds-åndede plan kræver hjælp fra de Kristus-givne femdobbelte tjenestegaver, som er salvet til at udføre deres respektive dele i at samle og opbygge Kristi legeme, så dette legeme kan huse Åndens fylde – Selve Kristi fylde.
OP